Teaching kids real math with computers/calculators
|
08-26-2018, 01:17 PM
(This post was last modified: 08-26-2018 01:18 PM by Csaba Tizedes.)
|
|||
|
|||
RE: Teaching kids real math with computers/calculators
(08-26-2018 12:07 PM)Csaba Tizedes Wrote: The main goal is a calculator which capable to learn the programming basics. The real question what is the minimal requirement (for programming)? At least: - registers (min. 6, better: min. 10) - Multiple program storage (more program slots or LBLs or LBL"name" or simple "name", etc at the beginning of each program) - LBL/GTO (min. 10 / programs) - LBL/GSB/RTN (subroutines nested at least main+level1+level2) - IF/THEN (better if THEN has END: 1+ instruction after THEN) - I/O from keyboard/to LCD: INPUT/PRINT (better if "text" available) - at least 0.5~2kB program steps memory Better: - variables (name 1 character) - arrays or variables can be addressed as array elements (like on CASIOs: A=A[1], B=A[2], etc...) - looping (ISG/DSE, maybe FOR) - structures (WHILE/UNTIL) - at least 4kB memory Much better: - variables (register number up to memory limit or name 1+ character) - 2D, 3D, nD arrays - indirect addressing of variables - indirect addressing of program labels - boolean variables, strings - formatted output - at least 16kB memory Much more better: - expandable memory - backup/recovery from PC - accessing memory (PEEK/POKE or something similar) - assembly programming - CALL of system/user routines - redefineable charset - well documented hardware - accessing to HW / I/O from program etc... Csaba |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 3 Guest(s)