Post Reply 
How to determine row/column extent of spreadsheet?
03-09-2016, 11:48 AM
Post: #5
RE: How to determine row/column extent of spreadsheet?
Bonjour
Personnellement , j'ai créer une variable d'aplication avec Avars dans laquelle je stocke une valeur de fin.
Quand je rentre des données dans les cellules, je met le contenu de cette variable dans la cellule derrière la dernière donnée.
Pour connaître ensuite la longueur d'une colonne ou d'une ligne, je parcours celle-ci jusqu'à ce que je rencontre la valeur de cette variable .
J'adapte le contenu de la variable selon le type de données, une chaîne si les données sont numérique, ou sinon zéro si les données sont des chaînes.
Exemple :

Hello
Personally, I create an aplication variable with Avars in which I store an end value .
When I enter data into the cells, I put the contents of this variable in the cell behind the last data .
Then know the length of a column or row , I go through it until I meet the value of this variable.
I adapt the content of the variable depending on the data type, a string if the data is digital, or otherwise zero if the data are strings.
example:
Code:

EXPORT Dim_col(n)
BEGIN
LOCAL i;
 WHILE 1 DO
  i:=i+1;
  IF TYPE(Cell(i,n))==TYPE(Send)  THEN // Send is a variable Avars
   IF Cell(i,n)==Send THEN
    BREAK;
   END;
 END;
 i-1;
END;

Sorry for my english
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 


Messages In This Thread
RE: How to determine row/column extent of spreadsheet? - Tyann - 03-09-2016 11:48 AM



User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)