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MOUSE command CLICK type
03-04-2018, 10:20 PM (This post was last modified: 03-04-2018 10:25 PM by Carlos295pz.)
Post: #21
RE: MOUSE command CLICK type
If you only want horizontal displacements, just use the X coordinate avoiding Y.
I use Camtasia for the capture, but for fast captures you can use aTube Catcher, even that little video can be converted to gif in the same program and easily shared

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03-06-2018, 05:58 AM
Post: #22
RE: MOUSE command CLICK type
(03-04-2018 07:50 PM)Carlos295pz Wrote:  It is a little complicated to understand the situation of double displacement, could you make a small video showing it?

Bonjour

J'ai fait pas mal d'essais sur un petit programme et j'ai compris je pense mon problème.
En fait il y a 2 sortes de 'glisser' comme le disait Cyrille plus haut, mais je n'avais pas bien saisi.
Un glisser franc entre 2 points finira par renvoyer un événement de type 2 et on sait quand il se termine.
Un glisser rapide (et c'est ce geste que je veux utiliser dans mon programme) fini sur un événement de type 1 et on ne sait pas quand il se termine.
Je suis donc obligé de le traité à l'apparition et si les instructions suivantes sont effectuées avant la fin de celui-ci, le prochain WAIT(-1) dans la boucle renverra à nouveau un événement alors que je n'ai plus d'action sur l'écran.
Un WAIT(n) résoud en partie le problème mais n'est pas fiable à 100% et puis si n est trop grand
cela met un temps de latence trop grand.
En tout cas merci à tous pour ce poste et à Carlos295pz pour vôtre attention, j'aurai beaucoup appris ici.


I did a lot of tests on a small program and I understood I think my problem.
In fact there are 2 kinds of 'drag' as Cyril said above, but I did not understand it.
A clear swipe between 2 points will eventually return a type 2 event and we know when it ends.
A quick drag (and it's this gesture that I want to use in my program) ended on a type 1 event and we do not know when it ends.
So I am forced to treat it at the appearance and if the following instructions are done before the end of it, the next WAIT (-1) in the loop will return an event again when I have no more action on the screen.
A WAIT (n) partially solves the problem but is not 100% reliable and then n is too big
this puts too much latency.
In any case thank you all for this post and Carlos295pz for your attention, I will have learned a lot here.

Sorry for my english
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