MOUSE command CLICK type
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03-04-2018, 10:20 PM
(This post was last modified: 03-04-2018 10:25 PM by Carlos295pz.)
Post: #21
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RE: MOUSE command CLICK type
If you only want horizontal displacements, just use the X coordinate avoiding Y.
I use Camtasia for the capture, but for fast captures you can use aTube Catcher, even that little video can be converted to gif in the same program and easily shared Viga C | TD | FB |
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03-06-2018, 05:58 AM
Post: #22
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RE: MOUSE command CLICK type
(03-04-2018 07:50 PM)Carlos295pz Wrote: It is a little complicated to understand the situation of double displacement, could you make a small video showing it? Bonjour J'ai fait pas mal d'essais sur un petit programme et j'ai compris je pense mon problème. En fait il y a 2 sortes de 'glisser' comme le disait Cyrille plus haut, mais je n'avais pas bien saisi. Un glisser franc entre 2 points finira par renvoyer un événement de type 2 et on sait quand il se termine. Un glisser rapide (et c'est ce geste que je veux utiliser dans mon programme) fini sur un événement de type 1 et on ne sait pas quand il se termine. Je suis donc obligé de le traité à l'apparition et si les instructions suivantes sont effectuées avant la fin de celui-ci, le prochain WAIT(-1) dans la boucle renverra à nouveau un événement alors que je n'ai plus d'action sur l'écran. Un WAIT(n) résoud en partie le problème mais n'est pas fiable à 100% et puis si n est trop grand cela met un temps de latence trop grand. En tout cas merci à tous pour ce poste et à Carlos295pz pour vôtre attention, j'aurai beaucoup appris ici. I did a lot of tests on a small program and I understood I think my problem. In fact there are 2 kinds of 'drag' as Cyril said above, but I did not understand it. A clear swipe between 2 points will eventually return a type 2 event and we know when it ends. A quick drag (and it's this gesture that I want to use in my program) ended on a type 1 event and we do not know when it ends. So I am forced to treat it at the appearance and if the following instructions are done before the end of it, the next WAIT (-1) in the loop will return an event again when I have no more action on the screen. A WAIT (n) partially solves the problem but is not 100% reliable and then n is too big this puts too much latency. In any case thank you all for this post and Carlos295pz for your attention, I will have learned a lot here. Sorry for my english |
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